2018. január 17., szerda

Állapotaink

Sokan már biztosan hallottak a Csíkszentmihályi Mihály által megalkotott „Flow” (Áramlás) állapotról. És bizonyára még többen ismerik az Agykontroll által használt „Alfa” állapotról. A kettőt nem szokták egy napon emlegetni, valamilyen párhuzamba állítani. A napokban valamin elgondolkozva én meg éppen ezt tettem. De nem csak „műfaji” rokonságot véltem felfedezni, hanem nyomban kíváncsi lettem: vajon van-e, melyik lehet „a harmadik”.
Némi töprengés után kezdtek jelentkezni, egyre többen. Kénytelen voltam elfogadni, hogy komoly választékunk van. Tehát komoly téma is lenne ezek szemügyre vétele, vizsgálata, összehasonlítása, csoportosítása…
Kedves szakdolgozati témát kereső egyetemisták, doktoranduszok! Tessék, csak tessék!
De addig is közreadnám (minimális csoportosítással) az összeírásom első eredményét.

Emberi állapotok*
Prenatális
Normál
Áramlás (Flow)
Alfa, meditációs
Izgalmi
Expektatív
Orgazmus
Katarzis
Mámor
Lámpaláz
Extatikus (önkívület, transz)
Hipnózis
Pánik
Felhangoltság
Depresszió
Eszméletlen
Kóma
Klinikai halál

 --------------
* Azért nevezem ezeket emberi állapotoknak, mert elválaszthatatlanul testi-lelki állapotok.



* * *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése